--> <$BlogRSDURL$>

Monday, March 08, 2004


آيا من يك فمينيستم ؟

خواستم به مناسبت هشتم مارس،يک بيانيه ي مشعشع در مورد
”فمينيسم“، صادر كنم .حالش رو نداشتم !
خواستم يك فراخوان ارسال گلهاي ”ميموزا“ براي زنان ،به نشانه ي
اعلام همبستگي بدم. حالش رو نداشتم !
خواستم با احترام به ”انتر ناسيونال دوم“ ،براي اين تصميم با حال ش!!،
در آيين هاي بزرگداشت و ميتينگ ها ، براي احقاق حقوق حقه (به
فتح ح !!) ي زنان شركت كنم. حالش رو نداشتم !

حالا اين كارها(مخصوصا سومي ش كه جديه !) به من چه مربوطه ؟؟ !!
اصولا من چون پند بابا آنتوان رو به گوش گرفتم ، هيچ ” ... يست “ ! ي
اعم از فمينيست و ماركسيست و فاشيست و غيره نيستم؛
(اعتراف مي كنم كه به آنارشيست بودن يه كمي گرايش دارم !) ولي
چيزي كه هست ،به نظرم بين همه ي جريانات و مكاتب فكري يا عملي ،
در حق فمينيسم يه ظلمي شده ؛ به اين معنا كه وقتي كسي از ماركسيسم
چيزي نمي دونه ، جرأت نمي كنه در موردش نظري بده و به كسي انگ بزنه و
خفه خون ! مي گيره ولي در مورد فمينيسم همه صاحب نظر محسوب
مي شن ! وقتي احمق ترين پسر كلاس در يك موقعيت خيلي بي ربط به من
بگه : خانم فلاني شما چقدرفي مينيست هستين !!! معلومه كه چه خبره !
و من از اينكه به اين عنوان ملقب بشم چقدر حرصم در مي آد!

شعار هفته : بياييد تلقي هامان !! را تصحيح كنيم !

7:35 AM @ عاطفه

|